تالیف کتاب چتر فساد توسط عضو آقای دکتر محمد دوستار عضو هیات علمی گروه مدیریت دانشگاه گیلان

10 04 2022
کد خبر : 4103690
تعداد بازدید : 36
باسمه تعالی
کتاب چتر فساد تالیف دکتر محمد دوستار عضو هیات علمی گروه مدیریت دانشگاه گیلان و امیر کهن روز کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی توسط مرکز نشر دانشگاه منتشر شد.
فساد اداری و مالی از جهت اخلاقی امری ناپسند است و به عنوان یکی از موانع اصلی بر سر راه پیشرفت جوامع به شمار می آید. فساد یکی از پدیده های جهانی است که از دیرباز با پیدایش شکل های اولیه حکومت وجود داشته و در زمان معاصر نیز در تمام کشورهای دنیا وجود دارد. در سطح جهان، فساد یک مشکل جدی در ایجاد آسیب و ضرر به سیاست ها و منافع عمومی تلقی می‌شود. به همین دلیل در سال های اخیر سازمان ملل متحد، بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول، سازمان تجارت جهانی، سازمان جهانی گمرک، اتحادیه اروپا و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه از جمله مراجع بین‌المللی هستند که به مسئله فساد در درون دولت ها و در روابط بین‌المللی و تجاری توجه داشته و اقدام هایی در جهت مبارزه با آن انجام داده اند. شیوع فساد در کشور ما مسیر بسیاری از پیشرفت های اجتماعی و ملی را بسته و هزینه‌های هنگفتی را بر دوش کشور و در نهایت مردم گذاشته است. یکی از مهم‌ترین این هزینه‌ها در سطح کلان، افزایش فاصله طبقاتی میان طبقات اجتماعی غنی و فقیر است. هدف از نگارش این کتاب آشنایی مدیران سازمان ها با مفاهیم فساد و روش‌های مبارزه با آن در جمهوری اسلامی ایران می باشد که در شش فصل تنظیم شده است:
فصل اول مفهوم شناسی فساد، فصل دوم مکاتب فکری در مورد فساد، فصل سوم علل فساد، فصل چهارم تجربه کشورها در زمینه مبارزه با فساد، فصل پنجم روش‌های مبارزه با فساد و در فصل ششم اقدام های جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با فساد پرداخته شده است.

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

ناشر الأصول