برگزاری دومین همایش آسیب شناسی ادبیات پایداری

26 01 2022
کد خبر : 4104500
تعداد بازدید : 41

دومین همایش آسیب شناسی ادبیات پایداری  روز ششم بهمن به میزبانی دانشگاه گیلان در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.

در این همایش  دکتر فرید نجفی سرپرست دانشگاه گیلان طی سخنانی توجه به معارف دفاع مقدس را یکی از اولویت های مجموعه دانشگاه دانست و از همه گروههای آموزشی خواست در خصوص تمهید مقدمات بهره گیری از معارف دفاع مقدس اقدام لازم را انجام دهند. وی با اعلام خبر برگزاری کنگره دانشگاهیان و دانشجویان در سال آینده گفت: دانشگاه گیلان با همکاری نهادهای ذیربط  تلاش می کند سال آینده کنگره  شهدای دانشگاهی  را در دانشگاه گیلان برگزار نماید.       

در این همایش آقای دکتر سید اسماعیل حسینی اجداد نیاکی عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات عرب به عنوان دبیر اجرایی و آقای دکتر محمود رنجبر عضو محترم هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی به عنوان  دبیر علمی این همایش ابراز داشتند: از مجموع 97 مقاله ارائه شده به دبیرخانه همایش تعداد 48 مقاله برای سخنرانی و چاپ پذیرفته شد که در دو بخش صبح و عصر به صورت حضوری و مجازی ارائه شد.  

شایان ذکر است این همایش در  ادامه نخستین همایشی است که در سال 1395 به همت گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه گیلان برگزار شد.  این همایش در هفت محور کلی؛ آسیب‎های روش شناختی در پژوهش های حوزه ادبیات پایداری، راهکارهای مناسب برای ارتقای کیفیت پژوهش ادبیات پایداری، بررسی ادبیّت متن در ادبیات دفاع مقدس، بررسی انواع گونه­ های ادبی در ادبیات دفاع مقدس/ ادبیات جنگ، دفاع مقدس و نقش آن در وحدت ملی، ادبیات جنگ/دفاع مقدس در حوزه کودکان، ادبیات جنگ/دفاع مقدس و موضوعات میان ‌رشته‌ای و با  موضوع ویژه؛ کیفیت و راهکارهای نگارش دانشنامه  دفاع مقدس و مقاله‌های(مدخل) مرتبط با دانشنامه استان گیلان  برگزار شد.

 دکتر محمود رنجبر دبیر علمی این همایش گفت: از مجموع 97 مقاله ارائه شده به دبیرخانه همایش تعداد 48 مقاله برای سخنرانی و چاپ پذیرفته شد که در دو بخش صبح و عصر به صورت حضوری و مجازی ارائه شد.

روابط عمومی دانشکده ادبیات و علوم انسانی


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب