ترجمه کتاب "منابع و روش ها در تاریخ باستان" توسط آقای دکتر حسن کهنسال عضو هیأت علمی گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری - ایرانشناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی

28 11 2020
کد خبر : 4111373
تعداد بازدید : 102

کتاب«منابع و روش ها در تاریخ باستان» نوشته ی پرفسور ژان-نیکولا  کورویزیه توسط دکتر حسن کهنسال واجارگاه عضو هیات علمی گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری - ایرانشناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی از فرانسه ترجمه و توسط اداره انتشارات دانشگاه گیلان به چاپ رسیده است.

خلاصه ای از کتاب

نیازمندی در هر دوره ای به شناخت از روش و ابزار تحقیق برای شناخت یک پدیده و دستیابی به نتیجه ای منطقی و علمی همواره وجود داشته است. در این روند در بستر زمان سیر تکاملی را طی کرده است. تاکنون آثار پژوهشی گوناگون در قلمرو روش تحقیق به چاپ رسیده است و دارای عناوین کلی روش تحقیق در تاریخ می باشد. کتاب «منابع و روش ها در تاریخ باستان»کتابی منحصر به فرد در این زمینه به شمار می رود که در آن به چگونگی روش های تحقیق قابل اعمال در منابع تاریخ باستان می پردازد. این کتاب شامل شش فصل می باشد; فصل اول منابع ادبی، فصل دوم کتیبه شناسی، فصل سوم باستان شناسی، فصل چهارم سکه شناسی،  فصل پنجم منابع تصویری و فصل ششم به بررسی برخی از حوزه های  نوین پژوهشی؛ باز سازی محیط، مطالعه اسکلت ها و جمعیت شناسی تاریخی می پردازد.


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب