جشنواره کتاب برتر، کتاب آرمان شهر؛ مفاهیم، اندیشه ها و زمینه های تحقق (دکتر مجید یاسوری، مریم سجودی)

08 06 2020
کد خبر : 4113907
تعداد بازدید : 46

آرمان شهر؛ مفاهیم، اندیشه ها و زمینه های تحقق

دکتر مجید یاسوری، مریم سجودی

 این کتاب بر آن است تا ضمن شناسایی و معرفی ویژگی‌های آرمان‌شهر، بر اساس الگوی معرفی شده؛ پیشنهاد نماید که می‌توان بر اساس تجربیات آرمان‌شهری گذشته، دستاوردهای علمی و تکنولوژیک عصر کنونی و آموزه‌های اسلام آرمان‌شهری نو را بنیان نهاد تا بتوان شاهد آرمان‌شهرهای ملموس و واقعی و نه تخیلی و آسیب‌زا بود. آرمان‌شهر، مکانی نیکوست که در آن جایگاه حقیقی انسان به تصویر کشیده شده است تا در ادامه‌ی خلقت بی‌عیب و نقص پروردگار زمینه‌های زندگی سعادتمندانه‌ی بشر را تضمین نماید. با افزایش مشکلات زیستی بشر در عرصه‌های مختلف، تفکر در باب آرمان‌شهر و انتظار برای تحقق آن را هر روز در ذهن بسیاری از مردمان دورتر و بعیدتر از روز قبل می‌نماید. با توجه به تأثیری که  محیط بر انسان و تمامی شئونات زندگی وی دارد، نمی‌توان نقش محیط جغرافیایی را در منش و شیوه‌ی زندگی انسان‌ها نادیده گرفت بلکه می‌بایست در پی ترسیم و احیای دنیایی جدید و نوین برای بشر بود. دنیایی که بتواند سعادت دنیوی و اخروی انسان را فراهم نماید. بنابراین هدف این است که آرمان‌شهر جهت حرکت در جوامع را مشخص نماید. در این مسیر حرکت به سمت بهتر شدن است. بنابراین تمام جوامع می‌توانند از اندیشه‌ها و تفکرات آرمان‌شهری در راستای ارتقای خود بهره گیرند.

در فصل اول کتاب کتاب حاضر به مفهوم آرمان‌شهر، ویژگی‌ها، و انواع آن پرداخته است. در فصل دوم در بیان اندیشه‌های آرمان‌شهری؛ به‌منظور معرفی آثار گران‌مایه‌ی آرمان‌شهری به بررسی‌ها و کنکاش‌های موردی و تخصصی صاحب‌نظران در باب هر یک از آرمان شهرگرایان پرداخته شده است و در فصل پایانی، چالش‌ها و راهکارهای پیشنهادی جهت تحقق آرمان‌شهر ارائه شده است.

ضمن تبریک به آقای دکتر یاسوری جهت برگزیده شدن کتاب ایشان به عنوان کتاب برگزیده جشنواره پایان‌نامه‌های برتر ایران جایزه ویژه پروفسور حسابی، آرزوی مؤفقیت و سلامتی برایشان از خداوند متعال خواستاریم.

روابط عمومی دانشکده ادبیات و علوم انسانی


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب