چاپ کتاب در آمدی بر حوزه های دانش علوم تربیتی توسط سرکار خانم دکتر فاطمه کریمی عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی

14 12 2020
کد خبر : 4111103
تعداد بازدید : 44

کتاب "درآمدی بر حوزه های دانش علوم تربیتی" توسط دکتر فاطمه کریمی عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه گیلان تألیف و توسط انتشارات دهسرا منتشر شد.

دانش علوم تربیتی از تاریخ تعلیم و تربیت تا برنامه ریزی تعلیم و تربیت، از تحلیل فیزیولوژیک انسان تا روان شناسی او، از فلسفه و جامعه شناسی تا تکنولوژی امتداد دارد. گرایش های مختلف علوم تربیتی ماهیتی میان رشته ای (interdisciplinary) و چند رشته  ای ( multidisciplinary) دارند. به عنوان نمونه رشته ی روش ها و فنون تدریس، مبانی و اصول خود را از مکتب های فلسفی، روان شناسی، جامعه شناسی، اقتصاد، ارزشیابی و پژوهش دریافت می کند و به عنوان وسیله ای در خدمت آنان قرار می گیرد. گرایش های گوناگون علوم تربیتی، گرایش های میان رشته ای و بین رشته ای علوم انسانی را تحقق می بخشند و منجر به آن می شود تا صاحب نظران رشته های علوم انسانی را از عیوب تخصصی شدن برهانند و آنان را از دیدگاه جامع تری برخوردار کنند.

از این رو در این کتاب تلاش نویسنده بر آن است تا با معرفی گرایش های مختلف علوم تربیتی تحت مباحثی با عنوان های مختلف، مخاطبان حوزه علوم انسانی را با کارکردهای چندگانه علوم تربیتی و مناسبات مشترک آن با سایر رشته ها آشنا کند و زمینه همیاری علوم مختلف را تسهیل نماید.

دانلود چکیده

جلد1

جلد2


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب